سال نو بر همگان مبارک باد به امید سال پر از پیروزی و امید برای ایران و ایرانی

شلیک ” اطلاعات سپاه ” به ” قلب اصلاحات “رد پای ” سازمانهای امنیتی “در فاجعه قتل ” میترا استاد “

 

” اطلاعات سپاه” می کشد  و ” نجفی ” بعهده می گیرد

“میترا استاد” خود را در شرایطی قرار داده بوده  که دو دشمن بر سر از میان برداشتن وی به توافق برسند ، نجفی و اطلاعات سپاه  :

تیتر این نوشته سعی دارد  موارد زیر را مورد جلب توجه مخاطب قرار دهد

الف :  تاکید برنقش  ” اطلاعات سپاه ” در شلیک به قلب اصلاحات :  دو تشکیلات اساسی امنیتی و اطلاعاتی در ج.ا. یعنی ” وزارت اطلاعات ” و ” اطلاعات سپاه ” هر دو وظیفه برخورد با مخالفان از اصلاح طلب تا برانداز را برعهده دارند ، اما ” وزارت اطلاعات ” بر مبنای قوانین اعلام شده و رسمی عمل می کند و مثلا نویسنده و دانشجو کارگر حق طلب و یا بد حجاب و امور گشت ارشاد از دستگیری تا بازجویی و تشکیل پرونده و فرستادن به دادگاه و اجرای حکم ،  معمولا چنین اموری بعهده وزارت اطلاعات است ، همان وزارتخانه ای که وزیر فعلی آن هنگام انتخاب برای این پست خود به ” رئیس دولت ” گفته است که هیچ سررشته ای در چنین اموری ندارد ” و ” حسن روحانی  ” به وی گفته بود ” از جده ات زهرا  یاری بخواه و این مسئولیت را بعهده بگیر ” ، حالا جده ایشان چقدر به وی نظر داشته و یا دارد ، وای به حال کسی که سرو کارش به دستگاهی بیفتد که شاید ” فاطمه زهرا ” سررشته امور آنرا بعهده گرفته باشد.

ب-در ج.ا. اما امورامنیتی نیز هست که برخورد با آن در هیچ چهارچوب قوانین نوشته شده و نوشته ناشده ای نمی گنجد ، مثلا ” طرح پرستو ” آنطور که ” عبدالله ناصری ” فعال اصلاح طلب در مورد آن افشا گری کرد در چهار چوب خباثت های ” اطلاعات سپاه ” و همه کاره آن ” طائب ” می گنجد . هر چند که ” ناصری ” بعدا  در یادداشتی از خانواده شهدا معذرت خواهی کرد ، اما حرفی که زده شد ، مانند تیری که شلیک شده از قصد و مافی ضمیر گوینده برای هدف قرار دادن دشمنی آشتی نا پذیر حکایت دارد و ” عبدالله ناصری ” درافشاگری خود با “انصاف نیوز ” گفته بود که سازمانهای اطلاعاتی در همه جهان از زنان و جاذبه های جنسی آنان برای اسیرکردن فعالان سیاسی داخلی و خارجی استفاده می برند و در کشور ما که یک دوره جنگ 8 ساله را پشت سرگذاشته و زنان بسیاری بی سرپرست مانده اند و در ارتباط با ” بیناد شهید قرار دارند ” طبیعی است که مورد استفاده سازمانهای اطلاعاتی قرار گیرند ، در نظر بگیرید که مدعی چنین ادعایی ،در کشوراستبدادی اسلامی ، واضحتر از این نمی تواند بگوید که چنین طرحی وجود دارد و از زنان بیوه شهدا هم در این مورد سوء استفاده می شود .

3-” میترا استاد ” در ارتباط با سازمانهای اطلاعاتی ج.ا. بوده باشد یا نبوده باشد ، در چه ارتباطی با ” نجفی ” بوده است ، مستحق ” قتل ” نبوده و کشته شدن وی را باید یک ” فاجعه ” نامید .

شلیک به قلب اصلاحات اکنون سالهاست که کلید خورده است :

اکنون در سالهای پایانی دو دوره دولتهای ” حسن روحانی” هستیم ، رئیس جمهوری که  ، مجموعه شرایط داخلی و خارجی او را به گروه قدرت ” خامنه ای و سپاه ” تحمیل کرد .

 از فردای روز قدرت گیری مجموعه اعتدال که همان اصلاحات در لباس حداقلی  بود ، ماشین تبلیغاتی اصولگرایان که در آرزوی قدرتگیری ” رئیسی ” بودند و اکنون امیدهایشان ، نا امید شده بود ، براه افتاد تا هر گونه موفقیت را به رهبر و هر گونه ناکار آمدی را به ” جمعیت اعتدال و اصلاح ” نسبت دهند ، مجموعه ای از رسانه و کانال و سایبری ها به اشکال مختلف از تهیه و تولید مصاحبه های خیابانی تا تولید ویدیو ، همه و همه سعی داشتند تا به مخاطب خود این را القا کنند که اگر رئیسی می آمد نه دلار گران می شد ، نه تحریمها اثر گذار می شد ، نه حقوق کارگران عقب می افتاد و نه اشرافیگری و فساد مانند موریانه انقلاب اسلامی را فرا می گرفت و ما ایرانیان می دانیم هر آنچه که در دوره دولتهای حسن روحانی به سر ما آمده است به شکل و در نسبتی دیگر هم در دوره دولتهای ” احمدی نژاد ” مطرح بوده است و این اشکالات ، ذاتی پدیده ناهماهنگی بنام ” انقلاب اسلامی ” است . اصولگرایان حتی تا مرز زدن کلید اعتراضات خیابانی بر علیه دولت روحانی رفتند که به تظاهرات گسترده دی ماه 1396 منجر شد . در بعضی از ویدیوها ” روحانی ” کلاهبردار متقلبی با دواسم فامیلی معرفی می شود ، در برنامه دیگری فردی از وی بعنوان کسی که زمین های وی را بالا کشیده یاد میکند  و …..

هماهنگ کننده فعالیتهای تخریب دولت روحانی و چنین فعالیتهایی قطعا نه وزارت اطلاعات ” که طبیعتا ” اطلاعات سپاه ” به سرپرستی ” طائب ” بوده است .

اطلاعات سپاه تخریب مجموعه اعتدال و اصلاح را با امید به نا امید کردن هواداران آنان در انتخابات ریاست جمهوری بعدی از رای دادن  و یا حداقل عدم شرکت در انتخابات انجام می دهند و امید دارند تا بتوانند تا با مشارکت حداقلی رای دهند گان ، قوه مجریه را در دست بگیرند و یا در یک همه پرسی ورفراندوم به تغییر نظام اداره کشور به حذف ریاست جمهوری برسند .

البته که بدون تلاشهای آنان هم بسیاری از رای دهند گان در انتخابات های سابق ، اکنون دیگر به هیچکدام از دوجناح و یا حتی مدعیان ” نواصولگرایی ” اساسا اعتمادی ندارند و بدون این تخریبها هم در انتخابات شرکت نخواهند کرد وهر انتخاباتی در ج.ا بر گزار شود با عدم شرکت بیش از 50% صاحبان رای روبرو شده و اصولگرایان به ارزوی خود خواهند رسید !

، در چنین زمینه ای و با امید به بی اعتبارکردن کامل جناح اعتدال و اصلاح و ناامید کردن هواداران آنان در ادامه حمایت از اصلاح طلبان اینان از ارتباط میان ” میترا استاد ” و ” نجفی ”  به بهترین وجه سوء  استفاده کرده  و با اهداف فوق الذکر ، در بوجود آمدن  فاجعه قتل ” میترا استاد ” بالاترین نقش و شاید هم عامل اجرای قتل  بوده اند .

آیا  ” محمد علی نجفی ” هدف حمله یکی از ” پرستو” های “طائب “قرار گرفت ؟

در سال 1393 زمانیکه وی سرپرست وزارت علوم بود ، موضوع تحقیق در باره  تخلف 3000 دانشجوی بورسیه  دکتری را که در دولت ” احمدی نژاد ” صورت گرفته بود را به انجام رساند، لازم به توضیح است بسیاری از فرزندان و خویشاوندان طیف اصولگرا در میان متخلفین بودند از دختر  ولایتی تا داماد ” ترقی ” از مقامات موتلفه و دختر رحیم صفوی  مشاور رهبر ، وی در زمان تصدی مقام شهردارنیز دست به افشاگری های مهمی از فساد سازمان یافته بر علیه شهردار سابق ” زد و از جمله ”  محمدباقر قالیباف را متهم به انواع فساد، از سوءاستفاده مالی گرفته تا تخلف، سوءمدیریت کرد. از قراردادهای صوری میلیاردی و سرمایه‌گذاری سوال‌برانگیز عمده دارایی‌های صندوق بازنشستگی کارکنان شهرداری در پروژه‌های مشکوک، تا استخدام فله‌ای ۱۳ هزار نفر در آستانه انتخابات و بذل و بخشش ۶۷۰ ملک به اشخاص و نهادها و هدر دادن بودجه‌های میلیاردی در مساجد و هیات‌های مذهبی” 1را مطرح کرد .

” نجفی ” را البته نمی توان شخصیت  و قهرمان ضد فساد بر شمرد و اساسا چنین فعالیتهایی از سوی اصلاح طلبان ، در راستای درگیریهای جناحی است و خود اصلاح طلبان نیز درگیر انواع فسادهایی از این دست هستند .

شکی نیست که جناح اصولگرا و سردسته آنان ” خامنه ای “و بیت او بدنبال بهانه ای بوده اند تا انتقام خود را از وی گرفته و ادعاهای فساد دامن گستر وی برعلیه خود را بی اعتبار کنند ، در همان زمان یکی از گماشتگان ” قالیباف ” به نام ” امین فردین ” شروع به افشاگری های بسیار شنیع در مورد ” نجفی” کرده وحتی دریکی از برنامه هایش ” نجفی و میترا استاد ” را متهم به” دادن سرویس جنسی “به بعضی از مقامات کرد .

سعی  همزمان ” میترا استاد ” در ایجاد رابطه خارج از عرف ،با شخصیت های اصلاح طلب  و نهایتا خوردن تیر وی به هدف در ایجاد رابطه با ” نجفی” شائبه “پرستو بودن وی را بسیار قوی میکند اما در نبود سند محکم در این باره می توانیم بگوییم که ” اطلاعات سپاه ،”بعد از مطلع شدن از چنین رابطه ای قطعا در موضوع ورود و سعی در سوئ استفاده از چنین رابطه ای داشته و ” میترا استاد ” را مجبور به همکاری با خود کرده است  . وقتی ” نجفی ” در بازجویی های اخیر خود می گوید که سازمانهای اطلاعاتی اسناد شنود وی را برای ” میترا استاد ” می فرستا ده اند و یا وی احساس می کرده که “میترا ” با کسانی در ارتباط است ، جز ارتباط با ” عامل اطلاعاتی ” چه کس دیگری را در نظر دارد ؟

از کشته شدن ” میترا استاد ” چه کسانی نفع می برده اند ؟

شکی نیست که تماس ” میترا استاد ” با ” انصاف نیوز ” برای قرار ملاقات مصاحبه وکشته شدن وی درفردای  همانروز نشان می دهد که کس و کسانی از مصاحبه وی در هراس بوده اند . چه کسی در هراس بوده است ؟ قطعا ” محمد علی نجفی ” ازافشاگری وی بر علیه خود در هراس بوده است ، هر کدام از ما و بخصوص یک سیاستمدار مورد غضب اصولگرایان بیرحم و بی عاطفه در زندگی خودمان رازهایی داریم که فقط نزدیکترین افراد به ما یعنی فرزندان و یا همسران ما از ان مطلع هستند و طبیعی است که نجفی از مصاحبه ” میترا استاد ” نگران بوده باشد ، اما نجفی که میدانسته تمام حرکات وی زیر نظر سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی است ، نمی توانسته از مصاحبه وی چنان بترسد که انگیزه قتل در وی پیدا شود بخصوص که می دانسته که مکالمات و حرکات وی زیر ذره بین نیروهای امینتی است و راز سربمهری نداشته است ، هر چند که شکی نیست مرگ ” میترا استاد ” معضل بزرگی در زندگی شخصی وسیاسی وی را حل می کرده اما بازهم می گوییم چنین خواستی آنقدر قوی نیست که به وی بعنوان یک شخصیت سیاسی و دانشگاهی  انگیزه قتل بدهد .

اما چه کسانی می توانسته اند از مصاحبه و افشاگری ” میترا استاد ” بوحشت افتاده باشند ؟

بله درست حدس زده اید ” طائب ” یا همان کسی که مانند ” بریا ” در حکومت ” استالین ” عامل عموم جنایات  سازمان یافته است و ” اطلاعات سپاه ” که بنا بر گفته های صریح ” نجفی ” با ” میترا استاد ” ارتباط منظم داشته اند ، بیشتر از هرکس دیگری و از جمله ” نجفی ” از مصاحبه وی بوحشت افتاده اند ، مصاحبه  “میترا استاد” می تواسته مانند بمب خبری ، خامنه ای و بیت و طائب و اطلاعات سپاه در در ایران و جهان بی اعتبار کند ،  آنهم حکومتی که مسئولان درجه اول آن از میان روحانیون مدعی اخلاق مداری هستند .

“میترا استاد” خود را در شرایطی قرار داده بوده  که دو دشمن بر سر از میان برداشتن وی به توافق برسند ، سناریوی احتمالی می تواند این باشد که :

” اطلاعات سپاه” بکشد و ” نجفی ” بعهده بگیرد

 با چنین سناریویی  نجفی از یکسو از معضل بزرگی بنام ” میترا استاد ” خلاصی می یافت واکنون می تواند بگوید با بعهده گرفتن قتل ، لکه ننگی را که خود بر دامن خود بعنوان شخصیتی علمی و سیاسی و اجتماعی نشانده پاک کرده است و بنوعی دین خود رادرمقابل خود ، خانواده و جریان سیاسی ای که به آن وابسته است را ادا کرده است . برنده اصلی در این میان اما ” طائب ” است ، اطلاعات سپاه و خامنه ای و جریان اصولگرا است که اولا یک عامل و یا رابط ناپایدار خود را از دادن اطلاعات . مصاحبه  و با قتل وی باز داشته تا درسی باشد برای دیگرانی که هر نوع ارتباطی با سازمانهای اطلاعاتی ” ولی فقیه ” دارند که بفکر افشاگری نیفتند. از سوی دیگر وقتی ” دکتر نجفی ” قتل را بعهده بگیرد هدفی را که اصولگرایان نزدیک به هفت سال است دنبال می کنند حاصل شده است یکی از محبوبترین شخصیت های اصلاح طلب ، متهم بقتل همسر دوم خود که خود این امردر میان هواداران جناح اصلاح و اعتدال امری مذموم است ، شده است و به اعتبارآنها برای انتخابات بعدی ضربه اساسی خورده است . تهدید به افشاگری اشتباه  ” میترا استاد ” و یا هرکسی  است که با سازمانهای اطلاعاتی هر گونه ارتباطی دارد  که قطعا به مرگ آنها منجر خواهدشد ، در چنین مواردی فرد باید با حفظ ظاهر از کشور خارج و در خارج از کشور دست به افشاگری بزند ، کارعاقلانه ای که ”  شهرزاد میر قلی خان ” کرد و اکنون دست قاتلان اطلاعات سپاه براحتی به وی نمیرسد .

مواردی که احتمال کشتن ” میترا استاد ” توسط اطلاعاتی ها و به گردن گرفتن توسط ” نجفی دامن میزند اینست :

1-” نجفی ” گفته است که وی بعد از ارتکاب به قتل به قم رفته است ، در مطبوعات تصویری از وی که از پشت سر گرفته شده وی را در حال زیارت در ” قم ” نشان می دهد ، چه کسی این تصویر را برداشته ؟ بطور طبیعی وی باید به تنهایی به قم رفته باشد  وجود چنین عکسی اثبات می کند که وی با کس و کسانی که در جریان قتل هم بوده اند به قم رفته است  ؟ آیا وی با افرادی جریانهای اطلاعاتی و در هماهنگی با آنها  و تحت الحفظ به قم رفته و قرار بوده بعداز رفتن به سر مزار پدر خود وزیارت بازگردد وخود را معرفی کند  ؟

najafi

این عکس را چه کسی از ” نجفی ” گرفته است ، وی که ادعا می کند بعد از قتل به تنهایی با اتوبوس به قم رفته است

2- فرض کنیم که وی بعد از بازگشت از قم خود رفته . خود را معرفی کرده است ، حضور دوربین و خبرنگار و شمردن فشنگها ، خبر از یک پروژه از پیش طرح ریزی شده می دهد ، ” نجفی ” در این مصاحبه گویا در حال انجام یک تعهد و برنامه از پیش تعیین شده است وی اساسا حالت یک قاتل را ندارد

3-خبرنگار انصاف نیوز می گوید که ” میترا استاد ”  روز دوشنبه برای انجام مصاحبه تلفن زده و برای روز سه شنبه قرار گذاشته است ، طبیعتا وی در حضور ” نجفی ” این کار را نکرده است ، کسانی که تلفن محل سکونت آنان را کنترل می کرده اند قبل از همه از این موضوع قرار مصاحبه مطلع شده اند و این کسی جز سازمانهای اطلاعاتی نمی توانسته باشد که بیشتر از ” نجفی ” از لو رفتن ارتباطشان با ” میترا استاد ” می ترسیده اند . “اطلاعات سپاه ” که نجفی از آن  بعنوان یک ارگان اطلاعاتی که اسناد شنود برای ” میترا استاد” می فرستاده است ، دارای بالاترین انگیزه برای از میان برداشتن وی بوده است . خبرنگار انصاف نیوز گفته است که ” میترا ” به و ی گفته می خواهد تا در مورد قولهای عمل نشده ای که به وی داده شداند افشاگری کند / میترا نمی توانسته در مورد ” نجفی ” افشاگری بسیار مهمی بکند .

با چنین نگرشی می توان به نمایش صدا و سیما در مورد حضور ” نجفی ” در آگاهی و تهیه رپرتاز آگهی ” قتل ” پی برد ، این ” رپرتاژ آگهی قتل ” باعث می شود که ج.ا. بخشی از رای دهندگانی که قصد داشتند با رای به اصلاح طلبان هم در انتخابات شرکت کنند و یا هنوز بخاطر اصلاح طلبان امیدی به ج.ا. داشتند را هم از دست بدهد ، شکی نیست که موضوع فاجعه قتل ” میترا استاد ” در ضربه زدن به موقعیت سیاسی و اجتماعی اصلاح طلبان نقش مهمی داشت و اصولگرایان از فاجعه ای که اطلاعات سپاه  نقش اساسی در هدایت این ارتباط به فاجعه قتل را داشته اند بهترین استفاده را برده وموضوع را به شکل دوسر برد برای خود به اتمام رساندند .

می توان گفت که ، ” خامنه ای ” و بیت او ، ” طائب ” و ” اطلاعات سپاه ” در بی اعتبار کردن اصلاح طلبان به مانند کسی هستند که بر سر شاخه نشسته است و بن می برد ، آنان نیروهای خود را از دست داده و بخشی از اصلاح طلبان را بازهم بسوی سرنگونی طلبی سوق می دهند .

1- این بخش از یکی از مقالات بی بی سی فارسی کپی شده است 

Tagged as: , , , , , , , , , ,

Categorised in: فرهنگ ، تاریخ و جامعه, سیاست

Leave a Reply

Start here