سال نو بر همگان مبارک باد به امید سال پر از پیروزی و امید برای ایران و ایرانی

نگرانی “اصولگرایان ” از ملاقات آتش به اختیار ” روحانی ” با ” ترامپ” ! و تنها راه ” حسن روحانی ” برای اعاده حیثیت همین ملاقات است .

 

rovtrump

تنها راه ” حسن روحانی ” برای اعاده حیثیت و فرار از انتقام ” اصولگرایان ” بعد از اتمام ریاست جمهوری اش ،  ملاقات  با ” دونالد ترامپ ”  رئیس جمهور ” ایالات متحد آمریکا ” است .

 

 اکنون دیگر بر همگان مشخص است که اختلافات جناح اصولگرا به رهبری خامنه ای و بیت او از یکطرف و اصلاح طلبان که بعنوان آخرین امکان خود در حاکمیت به ” حسن روحانی ” آویخته اند از سوی دیگر ، به بالاترین سطح خود رسیده است . ” حسن روحانی ” خواهان مذاکره با آمریکا و ” خامنه ای ”  مذاکره نکردن با ” آمریکا را ” ناموس انقلاب ” می داند . حال این چه انقلابی است که ناموس آن با ” شلاق زدن کارگر” و عدالتخواه ” و حتی ” زنان ” بر باد نمی رود و با ” مذاکره با ” آمریکا ” به باد فنا میرود ، ریشه در ضد انقلابی بودن ” خامنه ای و بیت ” او دارد و بس و در این باره بسیار نوشته شده است .

نمونه هایی از اختلافات :

. ” حسن روحانی ”  رئیس جمهور ایران روز دوشنبه، ۴ شهریور” اوت سال جاری “، در یک سخنرانی در تهران با اشاره به اینکه «برای منافع کشور از هر ابزاری باید استفاده کرد» گفت: «اگر بدانم که به جلسه‌ای بروم و با کسی ملاقات کنم که در نتیجه، کشور آباد شده و مشکلات مردم حل می‌شود، دریغ نمی‌کنم»

اما هنوز ۲۴ ساعت نگذشته بود که حرف حسن روحانی تغییر کرد و به موضع قبل بازگشت و سخن از بازگشت آمریکا به برجام و توبه آن کشور و … به میان آورد. به راستی در این مدت کوتاه چه گذشته که وی حرفش را تغییر داده است؟ و حتی عقب نشینی و سرشکستگی را بنحوی آشکار کرد که صریحا اعلام کرد که تصمیم در باره اموری از این دست ، فقط بعهده  آنطور که وی گفت “رهبر ” است

 آن موضع صریح واین تغییر موضع آنهم تا به این حد ذلیلانه ، این شک را مطرح می کند که ” حسن روحانی ” با موضعگیریهایی از این دست می خواهد به طرفداران خود که اساسا از میان اقشار متوسط و مرفه هستند این پیام را بدهد که ” وی نظرش همان است که آنها می خواهند اما قدرت اجرایی نداشته و از در افتادن با شاخ گاو می ترسد ” البته همان بخش از جمعیت مردم ، که “حسن روحانی”  در اقداماتی از این دست می خواهد پیام ناتوانی خود را به آنان بدهد ، مگر خودشان بهتر از ” روحانی ” هستند ؟ چه کسی در وزارتخانه ها و بنیاد و نهاد و جهاد و سپاه ، بار امور انفورماتیک و بوروکراسی و گردش امور حقوقی و مالی را بر عهده دارد ، مگر همین اقشار متوسط و بخش مرفه و نیمه مرفه نیستند ؟ مگر اخیرا اعلام نشد که 1000 استاد دانشگاه امور سانسور کتاب را بر عهده داشته و برای این کار در یکسال 4 میلیارد تومان دریافت داشته اند ؟ چنان مردم زبونی ، چنین ” نماینده ای مانند ” حسن روحانی ” و ” اصلاح طلبان حکومتی ” می خواهند و بقول معروف درو تخته خوب به هم جور آمده اند و ” حسن روحانی ” زیر بار تبدیل شدن به قهرمان برای جمعیتی که خودشان در حال همکاری با حتی همان اصولگرایان هستند نمی رود .! بقول معروف گفتنی :

بر زنده باد گفتن این خلق خوش گریز

دل بر منه که یک تنه در سنگرت کنند

روحانی تا کنون روباه تر از آن بوده که با طناب اقشار متوسط و مرفه ، به چاه ویل رود و به سرنوشت ” بنی صدر ” دچار شود .

” حسن روحانی ” چند بار دیگر از جمله در باره ” موضوع ” ورود زنان به ورزشگاهها سعی کرده که به مردم این پیام را بدهد که موضع دولت در این باره با موضع ” بیت خامنه ای ” متفاوت است  ” سخنگوی دولت ” مستقیما مطرح کرد که دولت در این باره نظر موافق دارد !

بر اساس آنچه «ایرنا» گزارش داده است، ربیعی در این باره تاکید کرد که بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها و موضوع «سحر خدایاری» در جلسه یکشنبه گذشته دولت نیز مطرح شد و نظر دولت به‌طور کلی موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها است.ربیعی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای ورود زنان به استادیوم‌ها شامل ورود و معبر و مکان جداگانه، سرویس و خدمات جداگانه در تمامی ورزشگاه‌ها که بازی‌های ملی و لیگ برگزار می‌شود فراهم شده است.

می توان با اطمینان گفت که “حسن روحانی ” خواهان حمایت اقشار مرفه و نیمه مرفه از خود است تا بتواند در مقابل ” خامنه ای ” و تصمیمات دیکتاتور مآبانه اش بایستد ، اما می خواهد که مردم  ، آغاز گر حرکت بوده تا وی بتواند بر مبنای حضور اعتراضی بخش وسیعی از مردم در خیابانها و به حمایت از او ، ” خامنه ای ” را به عقب نشینی وادارد . در چند سال گذشته و بخصوص دراختلاف بر سر مواردی نظیر سند 2030 و نقش نظارتی شورای نگهبان و درس انگلیسی در مدارس و بردن مردم به بهشت  ، اختلافات این شیخ و سید به متلکهای علنی به یکدیگر کشیده شد و ” روحانی ” حتی در مورد سند 2030 ، طرف مقابل را به دروغگویی وبی اطلاعی ، متهم کرد . اما این اواخر با توجه به عدم حمایت حتی همان اقشار مرفه و متوسط از خود ، آرام ، آرام ، عقب نشینی کرده وبا توجه به فساد و اختلاس برادرش و همچنین شبهه هایی پیرامون قصری در ولنجک که خود در آن ساکن است ،دم فرو بست و زبان از درشتگویی ، بقول حضرت اجل سعدی ” فرو بست ”

” حسن روحانی ” اکنون در ضعیفترین موقعیت سیاسی – اجتماعی  خود است و حتی ممکنست بعد از پایان دوره ریاست جمهوری اش ، توسط ” دانشجویان عدالتخواه ” به محاکمه کشیده شود ، به هر حال شکی نیست که وی دارای تابعیت انگلیسی است واین خود برای ” خامنه ای ” بعترین بهانه برای حذف کردن وی از عرصه سیاست و بی اعتبار کردن” جناح اعتدال و اصلاح” است .

” راه نجات حسن روحانی ” کدام است ؟

صاحب این قلم در همان روزهایی که هنوز “یاران احمدی نژاد ” بزندان نیفتاده بودند ، عاقبت سیاه آنان را پیش بینی و به آنان پیش بینی کرده بود که  یکی از آنان همراه با اسناد و آماری که دارند به خارج رفته ” تا خامنه ای ” نتواند آنان را بزندان بیندازد و سکه یک پول کند ، ” مرتضوی ” هر چند که زندان را شاهانه می کشد اما جناح حاکم وی را فدای سیاستهای خود کرد و او اکنون مهره سوخته ای بیش نیست ، او نیز سعی کرد فرار کند که دستگیر شد .

” حسن روحانی ” برای تبدیل شدن به یک شخصیت معتبر در میان طرفدارانش تا آن حد که حتی بتواند در مقابل ” خامنه ای ” بایستد و فردا روزی خود وبرادر و اصلاح طلب و اعتدال توسط  ” حسین تائب ” و ” اطلاعات سپاه ” بجرم جاسوسی محاکمه و زندانی نشوند یک راه دارد و آن :

ملاقات بدون اجازه  از” خامنه ای ” با “ترامپ” در حاشیه “نشست مجمع عمومی سازمان ملل” در ” آمریکا” است ، ” روحانی با این کار ” به قهرمان البته نه همه مردم ایران که بخشهایی از مردم تبدیل می شود ! ” حسن روحانی ” در صورت ملاقات از نوع ” آتش باختیار آن ” با ” ترامپ” بسیاری از مقامات ناراضی از استبداد رای ” خامنه ای ” را با خود همراه خواهد کرد .

” حسن روحانی ” باید بداند که وی با ملاقات با ” ترامپ” هیچ  اصل قانون اساسی ، حتی همان ” ج.ا ” را زیر پا ننهاده وبه شخصیتی بین المللی و  مورد توجه و حمایت بخشهای وسیعی از مردم تبدیل خواهد شد  و ” خامنه ای ” نیز نخواهد توانست وی را اکنون و یا بعد از “پایان دوران ریاست جمهوری ” مانند روسای جمهوری قبلی حذف و بی اعتبار کند . ” حسن روحانی ” اکنون هیچ چیز برای از دست دادن ندارد اما می تواند با ملاقات بدون اجازه از ” خامنه ای ” با ” ترامپ ” در میان مردان انقلاب اسلامی ، تاریخ ساز شود . حضور در آمریکا  شانسی است که دیگر هیچگاه برای وی تکرار نخواهد شد .، “روحانی ” می تواند قبل از آنکه به حضیض ذلت بیفتد این شانس رابرای خود به ” فرصتی طلایی ” تبدیل کند ،. ” حسن روحانی ” باید بداند که ” حکومت اسلامی ” اکنون دوران سختی را می گذراند و گیوتین انقلاب اسلامی بدنبال ” بز قربانی ” برای معرفی وی بعنوان ” مقصر اوضاع بد ” و ریختن خون وی است   تنها راه نجات ” روحانی ” و دارو دسته بنفش اش ، بدست آوردن حمایت میلیونی داخلی و اعتبار بین المللی است ، امری که در نیویورک برای وی مهیا است . تنها امکان وی برای فرار از انتقام دارو دسته خونریز ” تائب ” و ” رئیسی ” پیدا کردن اعتبار است ، وی اگر از این فرصت استفاده نکند بزودی همه چیزش را در حکومت اسلامی از دست خواهد داد ، حکومتی که بخاطر آن حتی از ” خون پسرش ” گذشت .

 

 

 سطور آبی از مقاله ای در” سایت رادیو “فردا ” باز نشر شده است 

سطور قرمز از مقاله ای در “ دنیای اقتصاد باز نشر شده است 

Tagged as: , , , ,

Categorised in: فرهنگ ، تاریخ و جامعه, سیاست

Leave a Reply

Start here