سال نو بر همگان مبارک باد به امید سال پر از پیروزی و امید برای ایران و ایرانی

شیخ و سید نالایق ” روحانی ” و ” خامنه ای ” مسبب اصلی سوق دادن کشور بسوی هرج و مرج وبرادر کشی

_شدن-بنزین-و-سهمیه-بندی-؛-برای-تامین-کسری-بودجه-۹۸-از-جیب-مردم

“خامنه ای” سپاه ” علیرغم آگاهی از اعتراضات گسترده به اعلام افزایش نرخ بنزین و برای اثبات توانایی ” رژیم در سرکوب به این کار دست زدند 

This slideshow requires JavaScript.

بارها در نوشته های خود گفته بودیم که مردم ایران ، یکی از مدنی ترین مردم کشورهای منطقه بوده و برای ابراز خواسته ها و نارضایتی های خود ، خواهان امکان بیان مسالمت آمیز و حتی گفتگو با یکی از ضد مردمی ترین حکومت های جهان یعنی ” ج.ا. . هستند  . و در مبارزات سیاسی خود هیچگاه مبادرت به دست زدن به خشونت نخواهند کرد مگر اینکه این خشونت از سوی رژیم به آنان تحمیل شود . راهیپیمایی چند میلیون نفره سکوت در سال 1388 را بیاد داریم ، نتیجه آن راهپیمایی  در همان روز 7 کشته و دستگیر شدن سران آن حرکت صلح آمیز و بدون خشونت یعنی ” میر حسین موسوی ” و ” محمد تقی کروبی ” بود . ” بیت خامنه ای و سپاه ” در برخورد قهر آمیز با آن حرکات مسالمت آمیز حتی یاران و بعضا مسئولین وقت نظام را زندانی کردند و تا امروز هم در حصر نگه داشته اند ، از سال 1388 تا کنون هر گونه امکان گفتگو و طرح آشتی از سوی گرایش معروف به اصلاح طلب و حتی رئیس جمهور وقت منتخب ” نظام ” آماج بدخواهی های کینه ورزانه جناح مسلط قدرت در “ج.ا.” قرار گرفت و این ها همه در شرایطی بود که اختلاس و نا کار آمدی و دخالت در امور کشور های منطقه و تلاش برای نا کارآمد کردن ” برجام ” که توسط ” خامنه ای ” و به طمع حضور ” سپاه پاسداران ” در عراق و سوریه صورت گرفت ، کشور و مردم را در بدترین شرایط اقتصادی ، فضای سیاسی کشور را در حالت انسداد و روابط خارجی را در حالا تشنج فزاینده با قدرت های بین المللی و منطقه ای قرار داده بود .

همانطور که رژیم در روابط منطقه ای بدنبال اثبات قدرت بلا منازع  خود در مواردی در حمله به نفتکشها و احتمالا در حمله به تاسیسات نفتی ” آرامکو ” و تحریک متحدان ” حوثی ” خود در حمله به خاک ” عربستان سعودی ” نقش موثر بازی کرد ، در داخل کشور و برای اثبات قدرقدرتی خود ، طرح افزایش قیمت بنزین را در یکی از حساسترین شرایط کشور و منطقه و جهانی ، بمرحله اجرا در آورد .

” خامنه ای ” و روسای ” شورای عالی اقتصادی سران سه قوه ” بخوبی میدانستند که با توجه به تحرکات ضد ” ج.ا.” در عراق و لبنان ، با توجه به اوضاع بد اقتصادی مردم متاثر از اعمال تحریمها و نا کار آمدی اقتصادی و تورم و بیکاری ، اعلام سه برابر کردن نرخ بنزین ، مانند ریختن بنزین  بر آتش خشم و نارضایتی مردم خواهد بود . با علم به این موضوعات  و هشدار رییس جمهور ” ترکیه ” که از و جود طرحهایی برای کشاندن اعتراضات و خیزش های خشونت آمیز بداخل ایران خبر داده بود ، اما برای اثبات قدرت خود در سرکوب هر گونه حرکت اعتراضی و سر دادن فریاد ” هل من مبارز ” آری درست در چنین شرایطی با اعلام افزایش نرخ بنزین نارضایتی های مردم را به حد غیر قابل تحمل رسانده و موجب خیزش فقیرترین بحش های مردم شدند . آیا هیچ عقل سلیمی باور می کند که دستگاههای اطلاعاتی ، از احتمال بوجود آمدن حرکات اعتراضی در مخالفت با این تصمیم بیخبر بودند ؟ آیا می توان باور کرد که ” خامنه ای ” و مشاوران ” امنیتی ” و آجتماعی ” و دستگاههای عریض و طویل نظر سنجی تحت اداره بیت و اطلاعات سپاه از به خشونت کشانده شدن  وکشته شدن دهها نفر و به آتش کشانده شدن اموال عمومی توسط مردم خشمگین و نیرو های امنیتی بی اطلاع بودند ، بنظر نمیرسد که دستگاههای اطلاعاتی ” ج.ا.” این پیش بینی ها را نمی کرده اند و این احتمال ها را به ” خامنه ای ” گوشزد نکرده باشد و اینجا این سئوال مطرح می شود ، اگر هر عقل سلیمی احتمال فجایع مترتب بر اعمال این تصمیم را میداده است ، اگر احتمال کشته شدن دهها نفر و از جمله کشته شدن چندین مامور انتظامی را می داده اند ، پس چرا دست به این ریسک و خطر هولناک زده اند .

خشونت غیر قابل باور نیروهای امنیتی در برخورد با مردم معترض 

در پاسخ به این سئوال چند گزینه مطرح می شود : الف : ” ج.ا.” خواسته است نشان دهد که توان به کار بردن مشت آهنین درمقابل اعتراض های مردمی در هر سطح و دامنه ای را دارد و به نوعی خواهان اعمال اراده سیاه و آهنین بر کشور بعد از سرکوب احتمالی اعتراضات است ، در این گزینه اعمال قدرت در مقابل ” آمریکا ” و عربستان سعودی ” و ” اسراییل ” نیز در نظر گرفته شده و می خواهد به آن کشور ها نیز این پیام را بدهد که هر گونه اعمال نفوذ آنان برای کشاندن آشوب به داخل ایران با شکست روبرو خواهد شد . ب : نا کار آمدی دولت حسن روحانی، اعتدالگرایان وجبهه اصلاح طلب را در اداره اموربه عیان  برخ آنان کشیده وزمینه حذف تدریجی آنان را از مواضع کلیدی حکومت فراهم آورد ، این مورد با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس برای ” خامنه ای ” و “سپاه ” از درجه اول اهمیت برخوردار است ، ” خامنه ای ” با اطمینان به این که از توان سرکوب اعتراض ها و شورشها در مخالفت با ” افزایش قیمت بنزین ” برخوردار است ، دست به این ریسک زده است و البته کشته شدن دهها نفر و به آتش کشانده شدن دهها بانک و موسسه وارد آمدن خسارت به اموال مردم برای وی اهمیت در جه اول نداشته است و “حسن  روحانی ” نیز  برای کسر بودجه 300 هزار میلیارد تومانی دولت خود نیز به این دام افتاده است . ج: رهبران   ” ج.ا.” در طول حیات خود اثبات کرده اند  که هر زمان که حیات نظام را در خطر ببینند ، از اعمال سیاست ” زمین سوخته ” ابا نداشته و اگر احساس کنند که با خطر سقوط روبرو هستند ، قبل از اینکه مورد حمله قرار بگیرند ، به حمله خودکشی دست زده و برای مرعوب کردن مردم و مخالفان خود دست به خود زنی هم میزنند . در تظاهراتی که در مراسم فوت  شاعراهوازی بر پا شده بود ، حرکات مشکوک پایین کشانده شدن پرچم های ” ج.ا.” و بالا بردن تصاویر ” رهبران کشور عربستان سعودی از جمله این خود زنی ها برای مرعوب کردن شرکت کنند گان در تظاهرات و رقبای سیاسی داخلی بود . از جمله این ” خود زنی ” ها نیز می توان  به بالا بردن پرچم ترکیه و شعارهای تجزیه طلبانه در مسابقه فوتبال تیم تراکتور ، نیز می توان اشاره کرد .  اعلام افزایش نرخ بنزین با اطلاع ازعواقب خطرناک اجتماعی و سیاسی آن  در فضای ملتهب داخلی و بین المللی می تواند نوعی ” خود زنی ” باشد تا با ترساندن مخالفان از اینکه هرگونه مخالفت و مبارزه ، به ” خلاء قدرت مرکزی ” ، ” جنگ داخلی ” و ” اشوب ” و ” هرج و مرج” منجر خواهد شد  ، مردم و جناح های رقیب را از مبارزه و دست زدن به مخالفت جدی با خود باز دارد .

خشونت غیر قابل باور نیروهای امنیتی در برخورد با مردم

” ج.ا.” همانگونه که در سیاست خارجی خود بر اساس اصل ماجراجویی و تهاجم عمل می کند در سیاستهای داخلی و در برخورد با مردم کشور نیز بر همان اساس عمل کرده و دیر نیست که در یکی از همین ماجراجویی ها در داخل یا در خارج ، کنترل امور را از دست داده و طومار حیاتش برای همیشه پیچیده شود .

 

 

Tagged as: , , , , , , , ,

Categorised in: فرهنگ ، تاریخ و جامعه, سیاست

Leave a Reply

Start here