سال نو بر همگان مبارک باد به امید سال پر از پیروزی و امید برای ایران و ایرانی

با اشتباه ” منوچهر بختیاری ” خون قهرمانان ” آبان ” پایمال بازیهای ” ترامپ” و ” خامنه ای ” ، شد !

KOSHTE

اکنون بر بسیاری از فعالان سیاسی ایرانی روشن و مبرهن است که “ترامپ” و مشخصا ” امریکا ” قصد براندازی ” ج.ا.” را ندارند ، حتی بسیاری از کسانیکه به سیاستهای “ترامپ” برای کوشش در جهت ” بر اندازی ” ” ج.ا.” امید بسته بودند ، اکنون ناامید شده و علنا اعتراض خود را به دستگاه دیپلماسی کاخ سفید ابراز می کنند . فعالان  خط فکری موسوم به ” طرفداران نظام سابق ” یعنی افرادی مانند ” علیرضا نوری زاده ” و یا ” ف.م سخن ” نیز به این واقعیت اذعان داشته  واز جمله ” نوری زاده ” بعنوان اعتراض ، دعوت برای شرکت در جلسه سخنرانی “مایک پمپئو ” برای ای ایرانیان آمریکایی را رد کرده و دربرنامه ” پنجره ای رو به خانه پدری ” پنجشنبه 19/12 – 28/09/1398 اعتراض خود را بیان می کند و یا “سخن ” درنوشته ایتحت عنوان  “جناب پمپئو! جناب اپوزیسیون همیشه حاضر در جلسات شام و ناهار! دست از سر مردم ما بر دارید” نشان میدهد که پای در راه واقع بینی نهاده و این بخش از ایرانیان نیز آماده می شوند تا آهسته آهسته امید خود به کمک خارجی را به کناری نهاده و به راه حلهای عملی تری برای برون رفت از بختک ” ج.ا.” فکر کنند . مقصود از این مقدمه این بود که وقتی دوشخصیت سیاسی اپوزیسیونی ( فارغ از گرایش سیاسی آنان ) که بنحو افراطی به ” ترامپ” امید بسته بودند ، به اشتباه خود پی برده اند ، می توان گفت که اکنون و در این زمان دیگر هیچ گرایش طرفدار ” براندازی نظام ” به امید آمریکا نخواهد نشست . انفعال ترامپ در برخورد با ” ج.ا.” در موضوع سرنگون شدن پهباد آمریکایی از سوی ” ج.ا.” ، تحرکات منطقه ای حوثی ها متحد ” تهران ” بر علیه عربستان سعودی براحتی از عدم عزم جدی آمریکا  برای برخورد با ” ج.ا.” خبر میدهد

” ترامپ ” از ” ج.ا.” چه می خواهد ؟

” کاخ سفید ” تحت رهبری ” ترامپ ” از یکسو برای انتخابات ” ریاست جمهوری در ایالات متحده ” به نزدیکی دو کشور نیاز دارد تا بتواند در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بر روی این مسئله که توانسته یکی از خطرناکترین دشمنان کشور را به مذاکره بکشاند ، مانور داده و رای دهنده جمع کند و از دیگر سو غرب و امروز ” آمریکا ” از صدها سال پیش تا به امروز نخواسته اند که وجود یک دولت شیعی در منطقه به خطر افتاده تا کشور های اسلامی نتوانند موضعی یکپارچه در مورد مسائل جهانی داشته باشند ، از سوی دیگر غرب ( سیاسی ) نمی خواهد  با به خطر افتادن حیات ج.ا. بدون اینکه جایگزین مطمئن و پایداری برای آن در دست باشد ، امنیت منطقه دچار هرج و مرج و بی ثباتی شده و زمینه قدر قدرتی و یکه تازی  ” عربستان سعودی ” در منطقه فراهم شود ، پس باید “ج.ا.”  تضعیف شود و نه ” براندازی ” و در اینجا  حضور کسانی که از نظر سیاسی و نه از نظر ” فیزیکی ” می توان آنها را “پرستو ” نامید در ” کاخ سفید ” اهمیت پیدا می کند .

 ” آمریکا ” بعد از ناامیدی به امکان سرنگون کردن ” ج.ا.” اکنون و بطور قاطع خواهان مذاکره با ساختاری سیاسی است که آن را ” یاغی ” می نامد . اولین بار ” ترامپ ” گرایش خود به مذاکره را در سنخنان خود در ” توکیو ” نشان داد و گفت که ” ایران ” تحت حاکمیت ” ج.ا.” می تواند به بزرگی و پیشرفت دست یابد

عقب نشینی ترامپ از طرح سرنگونی ج.ا.و تائید کامل نظام اسلامی

، بعد از آن و درست در بحبوجه کشتار معترضان آبان ماه بدست نیروهای مزدور ” ج.ا.” ، “ترامپ” اقدام به تبادل زندانیان با ” ج.ا.” دست زد و بروشنی به معترضان پیام داد که در انتخاب میان مردم و رژیم ، وی طرف دوم را انتخاب کرده است و درست در اینجا گرایش آمریکا رو بسوی اصلاح طلبان دارد ، اصلاح طلبان نیز حرکات اعتراضی را محکوم کردند ودر میانه خون و آتش اعتراضات سال 1396/2017 و آبان خونین 1398/نوامبر 2019 ، رژیم را برگزیدند .

تشکر ویژه “ترامپ” از ” ج.ا.”: دیدید که می توانیم باهم معامله کنیم

“پرستو ” در این میان کیست ؟

 دستگاههای اطلاعاتی ” ج.ا” از یکسو اصلاح طلبان را قلع و قمع می کنند ، اما از سوی دیگر همین اصلاح طلبان هستند که امید به اصلاح نظام را در میان جوانان خشمگین وطن ترویج کرده و آنان را به امید ” اصلاح نظام ” از دست زدن به حرکات افراطی بر علیه ” نظام ” باز میدارند  پس از نظر دستگاههای امنیتی ” ج.ا”  ، اصلاح طلبان نباید بطور کامل حذف شوند ! وچه خود بخواهند با نخواهند نقش عامل نفوذی دستگاههای اطلاعاتی رژیم در میان مخالفان را بازی کنند . از سوی دیگر راه یافتن افرادی با سرسپردگی قطعی به مشی اصلاح طلبی  حتی به کاخ سفید و درست در کنار “مایک پمپئو ” و ” برایان هوک ” ، آمریکا را به واداشتن “خامنه ای ” به مذاکره امید وار می کنند . اما “ترامپ” برای اجبار “ج.ا.” به مذاکره نیاز به اهرم هایی قابل اتکا دارد و موثرترین این اهرمها سوء استفاده از تظاهرات و اعتراضات مردم ایران است . بنابراین واداشتن مردم به تظاهرات در راه اهدافی مانند ” حجاب زنان ” ، ” چهارشنبه های سفید ” و.از سوی فعالان چنین حرکاتی و در خیانت به مردم عملا به اهرم اصلاح طلبان در کاخ سفید برای واداشتن ” ج.ا.” به مذاکره با ” آمریکا ”  تبدیل شده و البته ” کاخ سفید ” هم از این روش و منش بخوبی استفاده کرده و هزینه های میلیاردی برای بپا داشتن چنین حرکاتی اختصاص داده و آبی هم برای  برپادارنگان چنین حرکاتی گرم شد ، اما در این میان سر ملت ایران بی کلاه ماند . وجود حرکات اعتراضی زنان و کارگران و تظاهرات آبان ماه بخودی خود مترقی ، اما از سوی “پرستوهای مجازی اصلاح طلبان در کاخ سفید ” به قربانگاه تلاشهای کاخ سفید برای وادار کردن ” خامنه ای ” به مذاکره مورد سوء استفاده قرار می گیرند .

 

بنظر میرسد ” اصلاح طلبان ” که از درون و داخل رژیم نتوانسته اند نظام را به عقب نشینی وادار کنند ، عملا به این سو میل پیدا کرده اند که بدون اینکه در تنور مبارزات اعتراضی مردم ایران بدمند ، از آن استفاده شایان ببرند ، چه اینکه امروز اصلاح طلبان نیز خواهان مذاکره با آمریکا هستند ، آمریکا  هم خواهان مذاکره با ” ج.ا.” است ، ” خامنه ای ” نیز مجبور است تحت شرایطی به مذاکره ای محدود  و با زهم به ” صلح مسلح ” دیگری با آمریکا تن بدهد. آمریکا سعی دارد با دمیدن در تظاهرات ضد رژیمی که معمولاهم به کشته شدن دهها نفر منجر خواهد شد ، قدرت خود را در برپایی تظاهرات به ” ج.ا.” اثبات کند واین رژیم را وادار به مذاکره نماید  “خامنه ای ” هم می خواهد اثبات کند که از کشتن دهها و صدها نفر اعتراض کننده ، ابایی ندارد و با دست پر وارد هر مذاکره ای با آمریکا شود .

اشتباه ” منوچهر بختیاری ” پدر ” پویا بختیاری ” در این میان چه بود ؟

در فضای سیاسی کشور،  زمانیکه وی  از ” پمپئو ” تشکر می کند به این معنی است که اقدامات ” آمریکا ” در برخورد با ” ج.ا.”  و  سخنرانی ” پمپئو” را در راستای دفاع از خون ریخته شده فرزند و صدها جوان دیگر افتاده بر خاک در “تظاهرات آبان ماه ” میداند ، زمانیکه وی هم زمان برای بزرگداشت مراسم چهلم فرزندش فراخوان میدهد این خود به معنای قبول کردن تحت الحمایگی آمریکاست و ما می دانیم که ” آمریکا ” می خواهد ” ج.ا.” را به مذاکره وادارد و این مذاکرات هم نه در راه دفاع از حق کشته شدگان و فقرا و گرسنگان که در راه دفاع از منافع منطقه ای کشور خود است و این منافع با تلاشهای مردم ایرن برای رهایی ازحاکمیت “ج.ا.” بر کشور ما اساسا همخوانی ندارد . از سوی دیگر پدر زنده یاد “پویا بختیاری ” با متصل کردن فراخوان خود به ” سخنرانی پمپئو ” و قبول تحت الحمایگی ” آمریکا ” ، عملا همراهی بسیاری از مردم را که با وی وخانواده بسیاری از کشته شدگان احساس همدردی داشتند  از دست داد و بنظر نمیرسد که روز چهلم “پویا ” ، مردم بسیاری در این حرکت شرکت کنند ، ”  اگردر مراسم چهلم ” پویا بختیاری ” بر خلاف این پیش بینی ، شاهد حضور گسترده مردم باشیم و این مراسم به تظاهراتی همه گیر تبدیل و با برخورد خشونت آمیز “ج.ا.” روبرو شود ، آنگاه  طرفداران ایده  مذاکره با “ج.ا.” و در راس آنها ” آمریکا ” دست بالا را در برخورد با ” ج.ا.” پیدا کرده و تا مدتها ایده سرنگونی طلبی تضعیف خواهد شد !.

پمپئو ” و “برایان هوک ” می خواهند به ” خامنه ای ” اثبات کنند که از توان ، امکان و اهرمهای بسیار برای کشاندن مردم به خیابان برای تظاهرات و اعتراض بر خوردارند تا در مذاکره احتمالی دست بالا داشته باشند و در این میان تظاهرات مردم و خونهایی که به زمین ریخته خواهد شد ، در راه تقویت موضع ” آمریکا ” مورد سوء استفاده ” آمریکا ” و ” اصلاح طلبان ” که خواهان مذاکره میان این دو کشور هستند  قرار گرفته و هیچ دستاوردی دربه عقب وادار کردن ” خامنه ای ” از مواضع سرکوبگرانه اقتصادی و سیاسی خود نخواهد داشت . شکی نیست که کسانی مانند خانم ” گوهر عشقی ” مادر قهرمان ” ستار بهشتی ” و یا ” منوچهر بختیاری ” از پیچیدگی های عرصه سیاست در ایران و مناسبات میان ” ج.ا.” و ” آمریکا ” اطلاعی نداشته و نمی توان به آنها بعنوان رهبران مبارزات مردم ایران در نبرد سهمگینی که با ” ج.ا.” دارند ، اتکا کرد و این شخصیتها بجای آنکه بخواهند بعنوان ” رهبران سیاسی ” نقشی داشته باشند بهتر است حد خود را در ماندن در قالب ” شخصیت های ملی ” تعریف کنند ، چه اینکه می بینیم که آقای ” منوچهر بختیاری ” اکنون و ناخواسته ، خون پسر خود ” پویا ” را پایمال تلاشهای آمریکا و ترامپ برای مذاکره با ” خامنه ای ” کرد ، اسیر بازی های سیاسی میان دو دولت شد و نشان داد که هیچ آگاهی خاصی از این پیچیدگی ها ندارد .

نتیجه گیری : باید به مبارزات و تظاهرات مردم بر علیه ج.ا. و در هر سطحی دامن زد و در همان حال از قبول تحت الحمایگی آمریکا که خواهان سقوط ” ج.ا.” نیست ، سرباز زد ، ” مایک پمپئو ” و ایرانیان همکار و همراهش فقط می خواهند با کمک به برپا داشتن تظاهرات اعتراضی از خون جوانان وطن برای واداشتن ” خامنه ای ” به مذاکره استفاده کنند و این با راه مبارزان آزادی برای رهایی از استبداد اسلامی حاکم بر کشور تفاوت اساسی دارد .

 

 

Tagged as: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Categorised in: فرهنگ ، تاریخ و جامعه, سیاست

Leave a Reply

Start here